Na pokazach zaprezentuje się Pipistrel Virus pilotowany przez swojego właściciela Krzysztofa Będkowskiego.
Samolot jest w całości wykonany z nowoczesnych kompozytów i posiada układ górnopłata z tylnym usterzeniem typu T.
Jest to konstrukcja, która dwukrotnie zdobyła nagrody przyznawane przez NASA. Pierwszą w 2007 roku w kategorii Personal Air Vehicle oraz w 2008 roku w kategorii General Aviation Technology. Samolot został także poddany próbie lotu dookoła świata, która z sukcesem zakończyła się w Kwietniu 2012 roku. Wówczas Virus SW między innymi przeleciał nad Mount Everest i Oceanem Indyjskim. Firma Pipistrel ze Słowenii wyprodukowała już ponad 600 takich samolotów i obecnie wytwarza 10 egzemplarzy każdego miesiąca, co potwierdza jego niesamowitą popularność na całym świecie.
Dlaczego ten samolot jest tak wyjątkowy? Waga samolotu 300kg, prędkość przelotowa ponad 270 km/h i zasięg na 100 litrowych zbiorniach ponad 1500km sprawiają, że samolot jest obecnie najszybszym i najbardziej ekonomicznym samolotem ultralekkim na świecie, który produkowany jest seryjnie. Virusa napędza 100 konny silnik Rotax o pojemności 1,3dm3. Warto przy okazji wspomnieć, że Virus SW nie potrzebuje paliwa lotniczego, a zadowoli się benzyną samochodową 95 lub 98, która jest zdecydowanie tańsza i bardziej dostępna. Co istotne, Virus SW może operować z lotnisk trawiastych i utwardzonych oraz nawet z przydomowej działki jeśli jest wystarczająco długa.
Virus SW posiada szybowcowe właściwości, dzięki czemu w razie ewentualnej awarii silnika może jeszcze lecieć lotem szybowcowym, po czym pilot może spokojnie wylądować. Ponadto samolot na pokładzie ma zamontowany spadochron ratunkowy dla całego samolotu, który może zostać uruchomiony w razie zagrożenia bezpieczeństwa lotu, sprowadzając bezpiecznie załogę i samolot na ziemię.
Prezentowany Virus SW jest wyposażony w najnowocześniejszy osprzęt, m.in. w autopilota, urządzenia informujące o innym ruchu powietrznym oraz tzw. szklany kokpit, gdzie pilot posiada informacje na temat stanu lotu, status pracy silnika oraz pełne mapy lotnicze całej Europy! Co ciekawe, ten Virus SW może ciągnąć aeroklubowe szybowce do maksymalnej masy startowej wynoszącej nawet 650kg!