Przygodę z lotnictwem rozpoczął w  1950 r. kiedy  przeszedł podstawowe szkolenie szybowcowe w Lisich Kątach, realizowane metodą jednosterową na szybowcu ABC, Salamandrze i Jeżyku. Kurs ten zaowocował postanowieniem związania się z lotnictwem zawodowo. W roku 1952 zostaje przyjęty na roczny turnus do Centrum Wyszkolenia Instruktorów Szybowcowych w Jeżowie Sudeckim ( loty szkoleniowe na lotnisku Jelenia Góra). Po ukończeniu (23.12.1952) rozpoczyna pracę instruktorską w Szkole szybowcowej w Fordonie. Szkolenie na samolotach odbywa w Inowrocławiu w 1953 r. W 1959 zostaje przeniesiony do pracy w nowopowstałym Aeroklubie Włocławskim, gdzie pełni funkcje instruktora szybowcowego i samolotowego oraz  szefa szkolenia, a w latach 1970 do 1975 kierownika Aeroklubu. Od sierpnia 1975 pracuje w Oddziale Olsztyńskim ZUA jako pilot agro na samolocie An-2, wykonując loty w kraju (PGR) oraz na opryski lasów. Od roku 1978 do 1994 również za granicą w Egipcie, Syrii, NRD, Czechosłowacji, kilkakrotnie w Sudanie oraz 5 akcji w Iranie. W roku 1994 przechodzi na emeryturę. Na samolotach wylatał nieco ponad 10 000 godzin oraz 1700 na szybowcach.  Ze względu na obniżenie klasy zdrowia, licencję zawodową zamienił na świadectwo kwalifikacji na samoloty ultralekkie.  Współzałożyciel  AKJ  następnie jako  dyrektor Aeroklubu Krainy Jezior tworzył całą lotniczą stronę pierwszych edycji pokazów. Przez pierwsze cztery lata , swoją wiedzą i doświadczeniem budował renomę mazurskich  festynów. Po kilkuletniej przerwie, od  2012 roku  znów jest w wąskim sztabie organizatorów Mazury AirShow pełniąc m.in. funkcje kierownik bezpieczeństwa lotniczego Jest członkiem honorowym Aeroklubu Włocławskiego oraz Aeroklubu Krainy Jezior, w którym  aktualnie pełni funkcję wiceprezesa zarządu.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skomentuj

Ta strona używa wtyczki Aksimet aby redukować spam. Zobacz jak Twoje dane z komentarzy są przetwarzane .